Kde brát fotky do článků? A navíc zadarmo?

Fotky vždy byly i budou důležitou součástí každého článku. Jde o věc, která celý text dotváří po vizuální stránce, a proto bychom je neměli podceňovat. Mnoho začínajících blogerů neví, kde mají fotky sehnat tak, aby to bylo legální. Proto jsem pro vás připravila pár tipů, kde si rozebereme, kde nějaké hezké obrázky najít.

Když se kohokoliv zeptáte na to, jaké fotky jsou nejlepší, většina vám odpoví, že ty vlastní. To je důležité hlavně ve chvílích, kdy děláte nějakou recenzi či návod. Opravdu je lepší, pokud produkt vyfotíte sami a poté dle potřeby upravíte. Naopak ve chvílích, kdy do článku potřebujete jen nějaké tematické obrázky typu Vánoce, šaty, žena, apod., stačí vám fotky, které stvořil někdo jiný. A kde se po nich podívat?

diary

Rozhodně vám nedoporučuji otevřít Google obrázky a vybírat jen tak něco tam. Jednak je valná většina fotek poměrně nekvalitních, ale navíc spadají do osobního vlastnictví autora. A určitě nechcete, aby vám došel poměrně naštvaný email – v tom lepším případě. Pro ty, kteří nemají čas ani chuť dělat fotky vlastní, existuje spousta fotobank, které nabízí fotky pro volné použití. Maximálně musíte uvést zdroj, odkud foto pochází. U mnoha fotek ani to ne. Já osobně používám nejvíce dvě fotobanky, ale je jich samozřejmě více. Výhodou těchto dvou jsou kvalitní obrázky zdarma. Samozřejmě existuje i spousta webů, které vám nabídnou placené fotky.

candle-912773_1920

Pixabay.com

Pixabay je fotobanka, která nabízí mnoho obrázků s různou tématikou. Obrázky jsou řazeny podle klíčových slov. Výhodou je, že obrázky přidává i spousta Čechů, takže můžete hledat i v češtině.

Unsplash.com

Další fotobanka, která nabízí obrázky zdarma. Mám dojem, že zde můžete najít vše, co chcete. Také v dobré kvalitě. Jelikož jde o zahraniční web, bude jistější, když zde budete hledat pod anglickými slovy.

Shutterstock.com

Shutterstock je fotobanka s opravdu vysoce kvalitními obrázky. Jedinou nevýhodou může být poměrně vysoké částky, za které se fotky musí kupovat. Pokud někdo nehledá kvantitu a nevadí mu připlatit, jde o to pravé.

Reklamy

2 comments

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s