Proces psaní článků. Jak je píšu já?

Před chvílí, kdy jsem hledala inspiraci na to, co bych mohla napsat, jsem narazila na zajímavý článek, který se zabýval tím, kdo jak píše články na blog. Otázky jsou z blogu Veruce, určitě se podívejte i na její odpovědi. Zapojit se můžete i vy, bude skvělé sledovat mnoho způsobů, kterými kdo píše. Ale teď už k samotným otázkám.

h

1. Kde si píšete koncepty?
Jen doma, když je klid? I v práci, když máte chvilku? Ve škole pod lavicí?
2. Kam si píšete koncepty?
Na papír? Do Notepadu? Přímo do redakčního systému? Do matlafonu chytrého telefonu?
Pokud na papír – máte zvláštní sešit nebo si vystačíte s jakýmkoli dostupným papírem?
3. Pro zajímavost – jaká vám vyhovuje klávesnice na psaní?
Plnohodnotná? Notebooková? (S malým enterem, velkým enterem, s malým zdvihem, s velkým zdvihem? Nebo je vám to jedno?)
4. Kolik máte rozpracovaných konceptů?
5. Z kolika konceptů se skutečně stanou články?
6. Jak dlouho máte uložen nejstarší koncept?
7. Promazáváte průběžně starší obsah blogu?
8. Které články na vašem blogu mají největší ohlas (návštěvnost, komentáře)?
9. Které mají naopak malý ohlas, ale zasloužily by si podle vás větší?

m

 

1. Kde si píšete koncepty?

  • Jelikož stále studuji a o přestávkách se učím na písemky (ale kupodivu mi to prochází), tak se ve škole psaní nevěnuju. Koncepty si vymýšlím doma. Není to ani tak, že bych si sedla a nutně vymýšlela téma, o kterém napíšu. Ono to vždy nějak vyjde a přijde. Víc než sem (tento blog je zároveň portfolio prací) píšu na jiné weby. Mám s tím lepší trpělivost i odměnu. Když už píšu sem, je to spíš pro sebe. Ale k jádru věci – některé weby, pro které píšu články, mají svá vlastní témata a z těch už si jen vybírám, která zpracuju. Například na Bydlo.cz, pro které jsem nedávno začala psát.

2. Kam si píšete koncepty?

  • Jelikož nechci být zastaralá, snažila jsem se několikrát vše dělat na pc, mobilu, apod. To neplatí jen o mém psaní, ale i o diáři. A jak to dopadlo? Koncepty si zapisuju jak to pc, tak i do diáře, tak i na papíry. Mám jednu velkou složku s euro foliemi, ve kterých mám na papírech seznam všeho, co jsem kdy napsala, co kdy chci napsat, ale také jiné věci. Ačkoliv tu složku musím tahat všude s sebou, vím, že se s ní nic nestane. No.. Pro mě je papír prostě papír.

3. Pro zajímavost – jaká vám vyhovuje klávesnice na psaní?

  • Psát zvládám na čemkoliv. Když jsem měla týden problémy s počítačem, tak jsem dokonce to nejnutnější psala na mobilu. Deadliny prostě nepočkají, až si PC opravím. Nejradši ale píšu na klávesnici, kterou mám u svého notebooku. Je střední velikosti, klávesy jsou nízké, enter je také menší. Ale aspoň nemusím hýbat celýma rukama a dosáhnu všude.

4. Kolik máte rozpracovaných konceptů?

  • To vím přesně – 4.

5. Z kolika konceptů se skutečně stanou články?

  • Z těch pro externí weby všechny. Ke mně na blog cca 70 %.

6. Jak dlouho máte uložen nejstarší koncept?

  • Půl roku – šlo o článek, který se mi nelíbil, tak jsem jej nevydala, ale bylo mi líto ho smazat.

7. Promazáváte průběžně starší obsah blogu?

  • Spíše ne, beru to tak, že aspoň můžu sledovat svůj posun v kvalitě práce.

8. Které články na vašem blogu mají největší ohlas (návštěvnost, komentáře)?

  • Na mém webu měl největší ohlas článek Postřehy ze života copywritera, který získal jak nějaký ten komentář tady, nějaký na facebooku, ale i ve zprávách – tam hlavně. Některé byly pochvalné, některé poměrně kritické, ale s tím se musí počítat, každý má svůj názor, který nikomu neberu.

9. Které mají naopak malý ohlas, ale zasloužily by si podle vás větší?

  • O takovém nevím. O návštěvnosti v poslední době rozhoduje z většiny propagace na sociálních sítích.

 

Reklamy

4 comments

  1. Zajímavý článek! Já píšu nejčastěji, když mám chuť. Občas jsou dny, kdy nenapíšu nic a pak mám naopak den, kdy nemůžu spát a píšu a jde to samo. 🙂 Hodně článků končí v konceptech a nedostanou se nikdy na blog. Ale to je asi dobře, když zpětně pročítám koncepty. 🙂 Jinak mažu hodně staré blbosti a taky promazávám ty koncepty, mám ráda, když mám ten blogger přímo „čistý“ a vidím co je publikované a co rozpracované (pokud jde třeba o náročnější články apod.) 🙂

    Liked by 1 osoba

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s